söndag 5 juni 2016

Natt, Kväll och Dagfiske

I onsdags natt var jag och Rasmus ute på ett kikmetepass, resultatet var sådär med endast en landad tunga för mej och inte en enda för Rasmus, dock såg han två st som dess värre inte ville nappa. Vi uppskattade de två som inte högg till ca 300g och 500g så de va inte av minsta sorten men inte heller den största.   
Min tunga på 
 Igår kväll var jag iväg för att prova efter öring i strömmande vatten men det fisket gick sådär, efter att ha fiskat i ett par timmar med endast ett tiotal löjor som resultat så valde jag och kompisen Eli att bryta ihop och åka hemåt.
Första löjan på fluga iallafall :P
Idag har jag å Rasmus varit ute på lite lättare havsfiske. Fisket var totalt värdelöst endast någon enstaka fisk här och där. Vi körde en liten arttävling under dagen och det såg länge ut som att Rasmus   skulle vinna men jag kom ikapp på slutet och vann med två arter mer än Rasmus.
Arterna som fångades var Torsk, Gråsej, Bleka, Glyskolja, Makrill, Berggylta, Blågylta och Sandskädda.
På väg ut.
Hasse kör ut mot topparna som ligger
på sörgrundsbergen.
Trött men fiskesugen  Rasmus i
båten på väg ut.
Rasmus med en liten berggylta.
Microtejstefisk som berggyltan
spydde upp.
En av flera sandskäddor som kom
upp idag.
//Simon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar