söndag 12 juni 2016

En tur vid ån

Idag vart det en öppning för fiske i en västgötsk å, då farsan skulle dit så fanns det skjuts ;)
Jag valde att testa en sträcka jag aldrig vart på, väl på plats grusades förhoppningarna en del då jag hoppats på färna man vattenflödet va i stort sett noll.

inte mycket till ström här.
Jag valde att promenera nedströms ån i förhoppning om mer ström där det smalna av lite. Men även här var det obefintligt med vatten och att promenera längs med ån var påfrestande då det växte brösthögt gräs och kryllade av staket och insekter överallt. Efter en stund kom jag dock till en hölja dit det gick att komma till och det kändes någorlunda hett, detta fick bli dagens fiskeplats.
rejält med gräs och svårt att komma till.
Fisket börja segt med en och annan strömört. Nån timme senare började dock kraftverket släppa på mer vatten så det blev lite ström.Detta gjorde en liten huggperiod där jag först kroka i en id.
id 1,6 /50.
Strax därefter på nästa utlägg kroka jag i en riktigt fin fisk, det kändes som ett riktigt as till fisk troligen färna men den rusa nedströms och sprängde hela tacklet. Det var dagens chans, nappandet avtog och inga mer monsterfiskar ville nappa. Det enda som därefter bet var ett par mindre färnor och någon sarv som ville smaka bröd.
sarv som gilla bröd.
söt liten mört 

En av dem små färnorna jag fick, bilden ger inte rätivsa då dem drar bra för sin storlek och denna vägde säkert 6-7hg fast den ser ut som 2hg på bild haha ;)
 //Rasmus Team LFM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar